Descripció de les tecnologies de les bicicletes elèctriques

Els kits permeten convertir qualsevol bicicleta en elèctrica, això no converteix la bici en una moto, sinó que simplement ens aporta una miqueta d’ajuda, suficient com perquè puguem fer qualsevol ruta.

  • Si tenim lesions articulars o musculars i no podem desenvolupar molta força,
  • tenim problemes de cor i no podem pujar de pulsacions.
  • passant els anys, les forces decauen i no volem perdre l’afició de sortir en bici amb la colla.
  • volem utilitzar la bici de forma àgil el dia a dia, com a alternativa a una moto petita, i moure’ns ràpid sense cansar-nos però fent un xic d’exercici.
  • no resignar-se a haver de dependre del cotxe i no haver de llençar els nostres diners en benzina per a desplaçaments urbans o interurbans.

 

Hi ha diverses motoritzacions: 250W, 500W, 1000W

Tots els motors que distribuïm i muntem són de tecnologia Brushless (sense escombretes), que ens permeten no tenir cap resistència mecànica extra, de forma que encara que portem el motor apagat rodarem igual que si no portéssim cap kit.

Els motors amb més potència ens aportaran més força, i inclús més velocitat. Tenen els seus avantatges però també inconvenients. Aquí una explicació:

El principal avantatge de més potència és la força. Això no vol dir que la bici vagi més ràpid, perquè molts d’aquests motors estan limitats a 25 km/h. (Altres motors tenen limitacions més altes, de fins als 45 km/h, però excedeixen l’homologació permesa per a les bicicletes.)

Més força ens permetrà:

  • pujar pendents pronunciades a velocitats altes sense carregar-nos les cames. Pujar des de Barcelona a buscar la carretera de les Aigües per l’avinguda Tibidabo por ser molt dur per començar…
  • no castigar músculs, articulacions i ossos. Fer rutes molt més llarges de les que fem actualment.
  • carregar més pes, tant si nosaltres pesem molt o per exemple portem remolc.
  • accelerar més ràpid fins als 25 km. Pot semblar un tonteria, però ens aportarà seguretat i confiança si circulem en trànsit entre cotxes.

També impliquen desavantatges:

  • un motor més gran, també implica més pes: val la pena?
  • també és més car…
  • la normativa de bicicletes de pedaleig assistit permet 250W, suficient per la majoria dels casos.
  • ens podem viciar a anar ràpid. Però això dependrà exclusivament de nosaltres ;-)

 

L’electrònica del kit elèctric

Quan parlem d’electrònica impliquem la tecnologia en si mateixa, si funciona a 24 o 36 V, la centraleta  que defineix les potencies que podrà desenvolupar el motor, pantalles i botoneres, sensors de fre, sensors de pedaleig PAS, punys de gas, cables i connectors, etc.

Les tecnologies electròniques dels kits elèctrics poden funcionar a 24 i 36 V. Totes dues opcions assoleixen la mateixa velocitat, 25 km/h. La diferència rau que en situacions quan els exigim molta força, en accelerades o pendents pronunciades, es queden curts respecte a les versions 36 V.

Com que les tecnologies de 24 V són més antiquades també són més econòmiques, i si no exigim grans prestacions, com per exemple en condicions urbanes, poden ser un solució adequada.

Tenim diverses centraletes electròquines per kits elèctrics. Les prestacions de cada centraleta ha de ser l’adequada per cada motor, tenint en compte potències, Amperes, sincronia de les bobines del motor, etc. Els muntatges fets a ebike.cat sempre estan revisats per un enginyer col·legiat.

Tenim diverses pantalles pels kits elèctrics, de leds, LCD, (i fins i tot 3D ;-) ).

  • Indicador de bateria. Una solució molt simple que sol ser insuficient.
  • Indicador LED. Ens indica nivell de bateria i potència del motor, que controlarem per botons a la mateixa pantalla.
  • Pantalla LCD. Aquestes són més completes, i tindrem un petit computador que a més de bateria i potència ens dirà altres paràmetres com velocitat, temps de ruta, distància, etc. Les botoneres per controlar la potència poden anar a la mateixa pantalla o muntades al costat.

Els cables poden incorporar connectors estàndards o bé reforçats (waterproof).

 

El funcionament d’un kit elèctric

El funcionament d’una bici elèctrica pot ser de tres maneres:

  • Puny de gas, com si fos una moto. Ideal si voleu controlar la potència en tot moment.
  • Automàtic (PAS). Quan pedalem el motor s’activa de forma automàtica, quan deixem de pedalar el motor deixa d’actuar. La potència del motor la controlem amb la botonera i la pantalla. Amb els sensors a les manetes de fre, tindrem la seguretat que el motor mai s’activi si estem frenant.*
  • Sensor de força (torque sensor). La potència que entrega el motor va en funció de la força que feu sobre els pedals, és a dir, l’entrega de força es dosifica en proporció al que exigim nosaltres pedalant, així que no s’aprecia que actuï cap motor.

 

Les bateries dels kits elèctrics

Les bateries han d’anar en concordança al amb el kit (24, 36 o 48 Volts, índex de descàrrega, etc.). Hi ha diverses alternatives sobre on ubicar la bateria i quina autonomia desitgem.

  • Bateria graella/portabultos: Ideals per a bicicletes de passeig. La graella ve inclosa en el kit.
  • Bateria tipus bidó (alumini): Es munta en l’espai reservat pel bidó, on aprofitem els anclatges.
  • Bateria tipus bidó (plàstic): Es munta en l’espai reservat pel bidó on aprofitem els anclatges. Compta amb una connexió USB que ens permetrà carregar el mòbil, el GPS o qualsevol altre aparell.
  • Bateria bossa de seient. És una bossa de tela que es munta darrera el seient. Ideal per a bicicletes de doble suspensió.
  • Bateria en voladís. Compta amb un suport rígid que es munta en el muntant on s’insereix la tija del seient. Ideal per a bicicletes plegables.
  • Bateria compacta.
  • Kits especials per a bicicletes Brompton. Són bicicletes que es pleguen per mitjà de moltes articulacions i tenen rodes especials, per tant, impliquen muntar kits especials.

 

Muntatge de Kits elèctrics

Muntar qualsevol kit elèctric a una bici té certes complicacions. Es requereix:

  • capacitats tècniques
  • eines
  • temps

Si pretenem muntar qualsevol kit hem de saber com funcionen tots els seus elements, especialment els sensors. Hem de ser plenament conscients que connectar malament els cables pot desencadenar que espatllem el kit, cremar la centraleta o la bateria. Evidentment, en el cas d’un mal muntatge, perdrem qualsevol garantia de fàbrica si em sigut nosaltres els que em espatllat quelcom. A més,es necessita mecànica de bicis suficient com per exemple extreure bieles o pedalier, així com la pinyonera.

Per muntar un kit fan falta eines de talles i eines especials per a bicis. El cost d’aquestes eines sol ser superior el cost de muntatge en un taller especialitzat. Com a mínim ens faran falta:

  • Claus de tub hexagonals
  • Claus Allen
  • Claus de pinyons (rosca o nucli segons escaigui)
  • Extractor de bieles
  • Extractor i eines de pedalier

El temps  de muntar un kit és incert, ja que cada bici és diferent, es poden arribar a superar les 10 hores. Si no es compta amb experiència, pot arribar a ser desesperant.


A ebike.cat distribuïm i muntem tots els tipus de kits elèctrics. En cas de muntar-los, garantim que funcionin correctament i tots ells estaran revisats per enginyers col·legiats.

Muntatges realitzats en 72 hores (sense comptar desplaçaments).

Recollim i entreguem les bicicletes a tot Catalunya. Per a més informació poseu-vos en contacte amb nosaltres.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>